Coraz więcej osób decyduje się na przejście na wegetarianizm. Oczywiście taka decyzja wiąże się ze zmianą nawyków żywieniowych. Aby dokładnie wiedzieć „z czym się je wegetarianizm”, przybliżymy bardziej ten termin oraz jego wszystkie odmiany.

Dieta wegetariańska

Wdrożenie do swojego życia diety wegetariańskiej to zupełne wyeliminowanie ze swojego jadłospisu produktów pochodzenia zwierzęcego. Powodów przejścia na wegetarianizm jest wiele – najczęściej przyczyną jest niehumanitarne traktowanie zwierząt hodowlanych, z powodów religijnych lub po prostu mięso z wiekiem wielu osobom przestało smakować lub jest jeszcze garść osób, które dzięki eliminacji mięsa z diety chcą schudnąć. Pytanie, czy znasz wszystkie odłamy wegetarianizmu. Z biegiem lat ludzie zaczęli ten rodzaj diety dostosowywać pod siebie. I tak niektóre odgałęzienia diety wegetariańskiej są bardziej rygorystyczne, inne mniej. Sprawdźmy, której grupie znajdujesz się Ty:

1. LAKTOWEGETARIANIZM – wyklucza z diety jedzenie mięsa, lecz dozwolone jest tutaj spożywanie mleka i jego przetworów (nabiał), jaj oraz tłuszczów zwierzęcych (masło).

2. LAKTOOWOPESCOWEGETARIANIZM – dopuszcza spożywanie nabiału, jaj i tłuszczy zwierzęcych oraz spożywanie ryb i owoców morza.

3. SEMIWEGETARIANIZM – dopuszcza jedzenie jaj, ryb oraz drobiu w ograniczonej ilości.

4. WITARIANIZM – jedna z radykalnych diet makrobiotycznych. Uwzględnia spożywanie wyłącznie surowych, nieprzetworzonych owoców i warzyw.

5. FRUTARIANIE – jedzą wyłącznie surowe owoce.

Fakty i mity o wegetarianizmie

Rynek spożywczy zrobił w krótki czasie wielki ukłon w stronę konsumentów wege i coraz więcej produktów wegetariańskich, jak i wegańskich możemy znaleźć na sklepowych półkach. Poza tymi radykalnymi odmianami wegetarianizmu, dieta roślinna wcale nie jest tak rygorystyczna, jak często widzą to mięsożercy.
Każdy dobrze zbilansowany posiłek to odpowiednia ilość warzyw i owoców, węglowodanów, białka i zdrowych tłuszczy zawartych w olejach lub w produktach, które wybieramy.

Faktem jest za to, że dieta wegetariańska jest bardzo smaczna i zdrowa, lecz jest znacznie bardziej wymagająca i czasochłonna.


Rozkład makroskładników w każdym posiłku:
ok 18-20% białka,

20-30% tłuszczu

50-62% węglowodanów.

Czym można zastąpić mięso

Na zdrowym talerzu 2/4 żywności to produkty roślinne, a 1/4 to mięso.

Wegetarianin nie nakłada sobie zaledwie 1 części z 4 na talerz, więc tak naprawdę tej najmniejszej części.

Często jest to tylko jeden produkt jak kotlet, a w zamian za to na talerzu ląduje tofu, ciecierzyca, soczewica lub jajka.

Dlatego przekonanie, że wegetarianie jedzą wyłącznie trawę i kamienie jest bardzo nadmuchanym mitem.

dieta wege

Z naprawdę bogatej gamy produktów z jakich korzystają wegetarianie, jakimi są przeróżne:

warzywa,  owoce,  kasze,  makarony,  ryż,  placki,  zupy,  sosy,

a do tego w wielu przypadkach dochodzi jeszcze nabiał oraz jaja i tak można wymieniać bez końca. W diecie wegetariańskiej bardzo ważna jest różnorodność przyjmowanych składników odżywczych, aby nie narazić swój organizm na najczęstsze niedobory: żelaza, potasu, lizyny i białka. Jeżeli zadbamy o dostarczenie wszystkich potrzebnych mikroelementów oraz wartości odżywczych to dieta wege jest idealnym rozwiązaniem dla osób chcących zrzucić parę kilogramów.

Dieta wegetariańska jest bardzo sycąca, a przy tym niskokaloryczna. Dostarczy Twojemu organizmowi dużo błonnika, który usprawni pracę jelit, co jest wręcz obowiązkowe w pracy nad redukcją tkanki tłuszczowej.

 

Dieta wegetariańska catering

Zbilansowane, zdrowe posiłki wiążą się nieodwracalnie z czasem poświęconym na ich przygotowanie. I tutaj przychodzi nam z pomocą wege catering.
Dla wszystkich osób, które niezależnie, z jakiego powodu przestały jeść mięso Power Meal ma ofertę diety wege. Dzięki wege cateringowi znacznie łatwiej będzie Ci zadbać o codzienne spożywanie idealnie zbilansowanych posiłków, które są niezbędne dla Twojego organizmu, aby funkcjonował poprawnie, a przy tym w okresie redukcji, dobrze ułożona dieta wege jest aż w 70% odpowiedzialna za utratę tkanki tłuszczowej podczas okresu odchudzania.

Zamawiając dietę wege na dowóz będziesz codziennie dostawać różnorodne posiłki, na których przygotowanie (w odpowiednich porcjach!) zajęłoby Ci kilka godzin dziennie. Czy jesteś w stanie codziennie przygotowywać sobie takie posiłki jak PowerMeal’a przygotuje dla Ciebie?

dieta wege

Oto nasze przykładowe jadłospisy:

1 Dzień

• Naleśniki z masłem orzechowym i bananem polane gorzką czekoladą.

• Sałatka owocowa.

• Krokiety ziemniaczane ze szpinakiem podane z pilawem i surówką.

• Makowiec japoński.

• Penne z warzywami w sosie serowym.

2 Dzień

• Frittata ze szpinakiem, serem feta, pomidorem i koperkiem.

• Muffiny czekoladowo – ananasowe podane z mixem bakalii.

• Risotto warzywne.

• Słupki warzyw podane z dipem jogurtowo – ziołowym.

• Gołąbki wegetariańskie.

3 Dzień

• Pełnoziarnista bułka z sadzonym jajkiem, sałatą i pomidorkiem.

• Pasta jajeczna podana ze słupkami warzyw.

• Risotto orientalne.

• Zielone smoothie.

• Placuszki bananowe z konfiturą ze śliwek, podane ze świeżymi owocami.

Catering dietetyczny zaoszczędzi Twój czas, który poświęcasz na zakupy oraz przygotowanie posiłków. Daj się wyręczyć zamawiając dietę wege o kaloryczności odpowiedniej do Twoich celów sylwetkowych.

Powiązane
0
dieta sokowa