Kalkulator Zapotrzebowania Kalorycznego

Waga ciała (kg):
Field is required!
Wzrost (cm):
Field is required!
Wiek:
Field is required!
Płeć:
  • Płeć:
  • Mężczyzna
  • Kobieta
Field is required!
Współczynnik aktywności:
  • Współczynnik aktywności:
  • Tryb siedzący
  • Aktywność niska lub umiarkowana
  • Aktywność wysoka
  • Aktywność bardzo wysoka
Field is required!
Twoje całkowite zapotrzebowanie kaloryczne:
0 kcal
Field is required!
Twoje całkowite zapotrzebowanie kaloryczne:
0 kcal
Field is required!

Zobacz również nasz kalkulator do obliczania stosunku glukozy we krwi do ketonów.

Kalkulator GKI

Współczynnik aktywności fizycznej:

Aktywność fizyczna potrzebna do wzoru:
– 1,2 – 1,3 osoba leżąca w łóżku, z ograniczoną aktywnością
– 1,4 niska aktywność fizyczna
– 1,6 umiarkowana aktywność fizyczna, czyli uprawianie sportu
– 1,75 aktywny tryb życia
– 2 bardzo aktywny tryb życia
– 2,2-2,4 wyczynowe uprawianie sportu

Co to CPM?

CPM, czyli Całkowita Przemiana Materii, to całodobowa sumawydatku energetycznego. Wyrażana jest w kcal i służy nam do określenia, ile kalorii potrzebujemy, aby utrzymać stałą wagę. W zależności od naszych celów możemy dodać lub odjąć odpowiednią ilość kalorii od naszej CPM.

Nasze zapotrzebowanie energetyczne uzależnione jest od wielu czynników, między innymi od aktywności w ciągu dnia, wieku, wzrostu, płci oraz wagi ciała. Wpływ na CPM mają także takie czynniki jak stan zdrowia, przyjmowane leki, klimat, a także praca gruczołów endokrynnych.

Jak wyliczyć CPM?

Wyliczyć całkowitą przemianę materii można na dwa sposoby: bezpośrednio i pośrednio. Metoda bezpośrednia polega na zmierzeniu ilości ciepła wydzielanego przez organizm, zużywanego tlenu oraz wydzielanego CO2 i H20. Jest to bardzo trudny sposób, a i tak żaden ze sposobów nie jest dokładny w 100%, ponieważ każdego dnia wykonujemy różne ilości kroków, czy gestów, co wpływa na nasze zapotrzebowanie. Drugim sposobem (metoda pośrednia) i o wiele prostszym jest wykorzystanie kalkulatora CPM ze wzrostu opracowanego przez Harrisa-Benedicta.

Wzory:

Wzór Harrisa-Benedicta został zastosowany w naszym kalkulatorze CPM i jest, według nas, jednym z najbardziej dokładnych wzorów.

  • Dla mężczyzn: PPM[kcal]= 66,47 + (13,75 x waga w kg) + (5 x wzrost w cm) – (6,75 x wiek)
  • Dla kobiet: PPM[kcal]= 665,09 + (9,56 x waga w kg) + (1,85 x wzrost w cm) – (4,67 x wiek)
Rabat 5% na zamówienie na kod POWER5