Dieta bez glutenu i laktozy

Dieta bezglutenowa, czyli ratunek dla jelit.

Zacznijmy od tego, że dieta bezglutenowa nie jest wymysłem XXI wieku, a lekarstwem dla osób zmagających się z nietolerancją glutenu.
Chorzy, by nie doprowadzić do stanu zapalnego jelit lub całkowitego zniszczenia kosmków jelitowych, powinni na stałe przestrzegać tej diety. Istnieje prawdopodobieństwo wystąpienia śladowych ilości glutenu w posiłkach, diety tej nie polecamy osobom chorym na celiakię.

Jakie są przyczyny nietolerancji laktozy ?

Laktoza jest cukrem mlecznym złożonym z dwóch cząsteczek: glukozy i galaktozy. Kiedy jelito cienkie produkuje zbyt mało enzymu laktazy odpowiedzialnego za trawienie laktozy, przechodzi ona w niezmienionej formie do jelita grubego. Tam jest fermentowana przez bakterie kwasu mlekowego. Powstające w jelicie gazy są przyczyną dolegliwości związanych ze spożyciem mleka i produktów mlecznych przez osoby nadwrażliwe. Objawia się przede wszystkim uczuciem pełności, bólem brzucha czy wzdęciami.

dieta bezglutenowa kalorie
Dieta bezglutenowa

Przykładowe zestawy jadłospisów:

Dzień nr 1

  • Jabłkowa jaglanka z orzechami
  • Krem z dyni
  • Pierś z kurczaka w sosie cytrynowym podana z dzikim ryżem i marche
  • Bezglutenowe ciasteczka daktylowe
  • Sałatka z łososiem, pomidorkami cherry i dressingiem

Dzień nr 2

  • Jajecznica z boczkiem podana z bezglutenowym chlebkiem
  • Zielone smoothie
  • Schab w sosie pieczarkowym podany z surówką i pieczonymi ziemniaczkami
  • Bezglutenowa tarta orzechowa
  • Placuszki brokułowo-serowe

Dzień nr 3

  • Faszerowane jajka na 3 sposoby podane z rzodkiewką i mini bułeczką
  • Brownie ( bez laktozy )
  • Risotto z kurczakiem i pieczarkami
  • Sok marchwiowo – imbirowy
  • Lekki gulasz paprykowy.
Dieta bezglutenowa

Co zjemy, będąc na diecie bezglutenowej ?

Najbezpieczniejsze są wszystkie nieprzetworzone produkty naturalnie bezglutenowe: owoce, warzywa, mięso, ryby, mleko, jaja, miód, orzechy, ziemniaki, ryż, kukurydza, kasza gryczana, amarantus, tapioka, fasola, soczewica.

W takim razie jak zbilansować dietę bez laktozy ?

Zbilansowanie diety bez laktozy jest możliwe, pod warunkiem, że wprowadzone zostaną odpowiednie zamienniki. W naszej diecie korzystamy z nabiału bezlaktozowego oraz z roślinnych substytutów nabiału – mleka roślinnego, tofu. Dieta ta bogata jest również w nasiona i ziarna bogate w wapń: amarantus, sezam, mak, migdały oraz suszone owoce.

Których produktów nie wolno jeść, będąc na diecie bezglutenowej ?

Przede wszystkim pieczywa i wszystkich wyrobów zawierających mąkę pszenną. Gluten znajduje się niemal we wszystkich zbożach – życie, pszenicy, jęczmieniu, a nawet kaszy mannej czy jęczmiennej.

Laktoza – w jakich produktach można ją znaleźć ?

Duża zawartość laktozy znajduje się w produktach mlecznych takich jak mleko, śmietana, jogurt naturalny czy kefir. Unikać należy również różnego rodzaju serów np. sera twarogowego, brie lub sera feta.

Dieta bezglutenowa

Wspólnie osiągniemy wyznaczone cele!

Redukcja sylwetki

REDUKCJA SYLWETKI

Poprawa zdrowia i samopoczucia

POPRAWA ZDROWIA I SAMOPOCZUCIA

Wzrost masy mięśniowej

WZROST MASY MIĘŚNIOWEJ

Lepsza kondycja

LEPSZA KONDYCJA

Godziny otwarcia

Poniedziałek – Piątek
08:00 – 16:00

Dane firmy

POWER FOODS COMPANY Spółka z o.o.
Kolonia Stella 22A, 32-500 Chrzanów

Konsultacje dietetyczne

w godz. 10:00-16:00
533500011
[email protected]

Śledź nas na:

Dieta z wyborem menu -20% zamów i wymieniaj posiłki bez ograniczeń