Dieta bez glutenu i laktozy

Dieta bezglutenowa czyli ratunek dla jelit.

Zacznijmy od tego że dieta bezglutenowa nie jest wymysłem XXI wieku a lekarstwem dla osób zmagających się z nietolerancją glutenu.
Chorzy by nie doprowadzić do stanu zapalnego jelit lub całkowitego zniszczenia kosmków jelitowych powinni na stałe przestrzegać tej diety. Istnieje prawdopodobieństwo wystąpienia śladowych ilości glutenu w posiłkach, diety tej nie polecamy osobom chorym na celiakię.

Jakie są przyczyny nietolerancji laktozy ?

Laktoza jest cukrem mlecznym złożonym z dwóch cząsteczek: glukozy i galaktozy. Kiedy jelito cienkie produkuje zbyt mało enzymu laktazy odpowiedzialnego za trawienie laktozy, przechodzi ona w niezmienionej formie do jelita grubego. Tam jest fermentowana przez bakterie kwasu mlekowego. Powstające w jelicie gazy są przyczyną dolegliwości związanych ze spożyciem mleka i produktów mlecznych przez osoby nadwrażliwe. Objawia się przede wszystkim uczuciem pełności, bólem brzucha czy wzdęciami.

dieta bezglutenowa kalorie
Dieta bezglutenowa

Przykładowe zestawy jadłospisów:

Dzień nr 1

  • Jabłkowa jaglanka z orzecham
  • Krem z dyn
  • Pierś z kurczaka w sosie cytrynowym podana z dzikim ryżem i marche
  • Bezglutenowe ciasteczka daktylow
  • Sałatka z łososiem, pomidorkami cherry i dressingiem

Dzień nr 2

  • Jajecznica z boczkiem podana z bezglutenowym chlebkie
  • Zielone smoothi
  • Schab w sosie pieczarkowym podany z surówką i pieczonymi ziemniaczkam
  • Bezglutenowa tarta orzechow
  • Placuszki brokułowo-serowe

Dzień nr 3

  • Faszerowane jajka na 3 sposoby podane z rzodkiewką i mini bułeczką
  • Brownie ( bez laktozy )
  • Risotto z kurczakiem i pieczarkami
  • Sok marchwiowo – imbirowy
  • Lekki gulasz paprykowy.
Dieta bezglutenowa

Co zjemy będąc na diecie bezglutenowej ?

Najbezpieczniejsze są wszystkie nieprzetworzone produkty naturalnie bezglutenowe: owoce, warzywa, mięso, ryby, mleko, jaja, miód, orzechy, ziemniaki, ryż, kukurydza, kasza gryczana, amarantus, tapioka, fasola, soczewica.

W takim razie jak zbilansować dietę bez laktozy ?

Zbilansowanie diety bez nabiału jest możliwe, pod warunkiem, że wprowadzone zostaną odpowiednie zamienniki. W przypadku nabiału największym zmartwieniem jest przede wszystkim kwestia wapnia oraz witamin z grupy B. W naszej diecie korzystamy z nabiału bezlaktozowego oraz z roślinnych substytutów nabiału – tofu. Dieta ta bogata jest również w nasiona i ziarna bogate w wapń: amarantus, sezam, mak, migdały oraz suszone owoce.

Których produktów nie wolno jeść będąc na diecie bezglutenowej ?

Przede wszystkim pieczywa i wszystkich wyrobów zawierających mąkę pszenną. Gluten znajduje się niemal we wszystkich zbożach – życie, pszenicy, jęczmieniu, a nawet kaszy mannej czy jęczmiennej.

Laktoza – w jakich produktach można ją znaleźć ?

Duża zawartość laktozy znajduje się w produktach mlecznych takich jak mleko, śmietana, jogurt naturalny czy kefir. Unikać należy również różnego rodzaju serów np: sera twarogowego,brie lub sera feta.

Dieta bezglutenowa

Wspólnie osiągniemy wyznaczone cele!

Redukcja sylwetki

REDUKCJA SYLWETKI

Poprawa zdrowia i samopoczucia

POPRAWA ZDROWIA I SAMOPOCZUCIA

Wzrost masy mięśniowej

WZROST MASY MIĘŚNIOWEJ

Lepsza kondycja

LEPSZA KONDYCJA

Godziny otwarcia

Poniedziałek – Piątek
08:00 – 16:00

Dane firmy

PowerFitDance Kamil Warzecha
Trzebińska 60 32-500 Chrzanów

Konsultacje dietetyczne

w godz. 10:00-16:00
533500011
[email protected]

Informację do przelewu bankowego

PowerFitDance Kamil Warzecha
Trzebińska 60 32-500 Chrzanów
Nr konta bankowego : 66 1160 2202 0000 0001 9972 7854
Podczas realizacji przelewu w tytule prosimy o wskazanie numeru zamówienia.

Śledź nas na:

Wymiana posiłków już dostępna! Zamów teraz i wymieniaj do woli!