dieta-1500-kcal

Dieta 1500 kcal to dieta skierowana do osób, które chcą schudnąć bez efektu jojo. Efekty nie przychodzą szybko, ale warto na nie poczekać! Ta dieta redukcyjna sprawdzi się u osób, które mają siedzący tryb życia i prowadzą jedynie umiarkowaną aktywność fizyczną, a chcą zredukować swoją masę ciała i wysmuklić sylwetkę. Zazwyczaj wybierają ją kobiety, ale mężczyźni przez pewien czas też mogą ją stosować — wszystko zależy od stylu życia, wzrostu, wagi wyjściowej. W dzisiejszym świecie niestety ruszamy się coraz mniej. Ośmiogodzinny tryb pracy, jazda samochodem w każde miejsce, a do tego stres, zajadany słodyczami i innymi niezdrowymi przekąskami… W skrócie – spożywamy więcej kalorii, niż jesteśmy w stanie spalić! Chcesz zmienić swój wygląd na dobre i zawalczyć o swoje nowe „ja”? Poznaj dietę 1500 kcal, która może okazać się dla Ciebie zbawieniem.

 

Dieta 1500 kcal – wymarzona sylwetka na lata!

Dieta 1500 kcal jest bezpiecznym i zdrowym planem żywieniowym dla każdego człowieka. Nie powoduje ona ciągłego uczucia głodu, a odpowiednie proporcje posiłków w zupełności wystarczą na cały dzień i zapewnią uczucie sytości oraz lekkości. Dieta 1500 kcal to dieta niskokaloryczna, uważana za dietę redukcyjną. Jej podstawowym zadaniem jest zmniejszenie masy ciała. Uważa się ją za zdrową i bezpieczną, natomiast nie powinny jej stosować kobiety w ciąży, sportowcy, a także osoby zmagające się ze sporą nadwagą lub otyłością, ze względu na to, że będzie to dla nich za duża różnica w dostarczanych kaloriach. Pamiętaj jednak, że przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety, warto wcześniej skonsultować ją z zaufanym lekarzem.

Gwarantujemy, że nie będziesz podjadać, jeśli wszystkie 5 potraw będziesz spożywać regularnie. Najlepszym sposobem na dostarczanie energii jest spożywanie posiłków co 3-4 godziny. Dodatkowo pamiętaj, że śniadanie powinieneś zjeść do godzinny od pobudki, a ostatni posiłek, czyli kolację, jedz co najmniej 2, a nawet 3 godziny przed położeniem się spać. Pamiętaj także o prawidłowym nawodnieniu organizmu – 2 litry gazowanej lub niegazowanej wody to absolutne minimum! Bezwzględnie musisz także zrezygnować z cukru i słodyczy, a także słodkich napojów, powinieneś ograniczyć także spożycie kawy! Omijaj szerokim łukiem wszystkie fast foody oraz inne bary szybkiej obsługi i nie jedz produktów, które są smażone na głębokim oleju, a także żadnej przetworzonej żywności: wędlin, mrożonek typu bagietka lub pizza…

To nic więcej jak zdrowa, odpowiednio zbilansowana dieta 1500 kcal doprowadzi Cię do wymarzonej sylwetki! Oprócz produktów od sprawdzonych dostawców musisz pamiętać o dostarczeniu organizmowi odpowiedniej ilości błonnika i białka. O tym, co można jeść na diecie redukcyjnej, przeczytasz poniżej!

Jakich efektów można oczekiwać na diecie 1500 kalorii?

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że efekty nie pojawią się od razu po tygodniu. Jeśli do tej pory jadłeś około 2500 kalorii dziennie, a teraz zmniejszyć swoją dietę do 1500 kcal — Twój deficyt kaloryczny będzie wynosić 1000 kcal. W tydzień możesz, więc liczyć na utratę około 1 kilograma zbędnych kilogramów — raczej nie więcej. Jest to dobra wiadomość, ponieważ masz potwierdzenie, że to bezpieczna utrata masy ciała, a zrzucone kilogramy nie wrócą jak bumerang.

Na takiej diecie redukcyjnej chudnie się wolniej, ale na dobre i przyjemniej — bez uczucia głodu, jak mogłoby to być w przypadku diety o mniejszej kaloryczności – 1200 kcal lub 1000 kcal. Takie maksymalnie redukcyjne diety nie do końca są zdrowe dla naszego organizmu, a już na pewno nie można ich stosować przez dłuższy czas. Dieta 1500 kcal ma to do siebie, że możesz na niej być nawet kilka miesięcy bez żadnych komplikacji i niedożywienia. Wagę, którą osiągniesz, bez problemu utrzymasz przez dłuższy czas, bez zbędnego wysiłku — wystarczy później stosować się do zasad zdrowego odżywiania. Stosując się do zasad, nie spotkasz się z efektem jojo!

1500-kcal-dieta-redukcyjna

Dieta 1500 kcal – co jeść, przykładowy jadłospis

Odpowiednio zbilansowana dieta 1500 kcal to taka, która w swoim programie żywieniowym zawiera codziennie dużą ilość warzyw i owoców, najlepiej świeżych i lokalnych — od sprawdzonych dostawców! Warzywa i owoce  dostarczą cennych witamin antyoksydacyjnych, które mają właściwości przeciwzapalne! Węglowodany złożone są również ważnym elementem diety redukcyjnej, zaliczają się do nich: ryż, makaron, chleb żytni, mąki z pełnego ziarna. Robiąc zakupy, zaopatrz się także w oleje, a także produkty, które je zawierają — najlepiej roślinne: orzechy, oliwa z oliwek, olej rzepakowy tłoczony na zimno, olej kokosowy czy też awokado. Podstawą każdej zdrowej diety są świeże produkty oraz dobre mięso (drób, wołowina, ryby). Produkty odzwierzęce mają dużo zamienników w diecie dla wegetarian — przykładem roślin, które mają wysoką wartość odżywczą, są wszystkie rośliny strączkowe.

Produkty mleczne w zdrowej diecie nie są zakazane, natomiast warto je ograniczyć, ze względu na to, że sporo osób cierpi na alergie związane z obecnością laktozy i białka w produktach. Lepiej przestaw się na napoje roślinne, które są zdecydowanie zdrowsze: „mleko” migdałowe, orzechowe, sojowe lub kokosowe. Możesz także wybierać produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu — czyli te poniżej 2%.  Pij dużo wody, ale możesz wybrać też picie zielonej lub owocowej herbaty (bez cukru) oraz co jakiś czas robić sobie napary ziołowe. 

Przedstawiamy kilka propozycji na każdą porę dnia. Zobacz, że zdrowa dieta nie musi być niedobra i nudna!

Śniadanie

  • jajecznica + chleb żytni razowy,
  • jogurt naturalny z płatkami owsianymi.

Drugie śniadanie

  • kromka chleba pełnoziarnistego z wędzonym łososiem,
  • truskawkowy kefir + zdrowe ciasteczka z gorzką czekoladą.

Obiad

  • filet z kurczaka + ryż z sałatką,
  • pulpeciki z indyka w sosie śmietanowo-koperkowym, gotowane warzywa.

Podwieczorek

  • chłodnik litewski z jajkiem ugotowanym na twardo,
  • zupa krem z fasolką szparagową.

Kolacja

  • sałatka z krewetkami,
  • czarny makaron z mięsem mielonym w sosie pomidorowym.

 

Można dostosować taką kaloryczność diety do rodzaju — jeśli, na przykład jesteś na diecie wegetariańskiej, bez problemu można dopasować 1500 kcal żeby dieta była bogata we wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Oprócz diety standard i wege, mamy też: keto, wege+fish, samuraj, paleo, bez glutenu i laktozy w wersji 1500 kcal. Którą wybierzesz dla siebie?

Każdy posiłek przygotowywany przez najlepszych kucharzy Power Meal’a jest pełnowartościowy i smaczny! Gwarantujemy, że nasze pudełka nigdy Ci się nie znudzą przez swoją różnorodność! Zapomnisz też, co to znaczy głód! Dieta nie musi oznaczać głodówki — przekonaj się sam!

 

Czy dieta 1500 kcal jest dla mnie? Skorzystaj z darmowej porady naszego dietetyka!

Jeśli nie jesteś pewny, czy taka kaloryczność sprawdzi się w Twoim przypadku — skontaktuj się z naszym specjalistą ds. żywienia i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji! Podczas niej ustalicie odpowiednią kaloryczność diety i Twoje zapotrzebowanie kaloryczne, które zależy od wzrostu, wagi, aktywności fizycznej, sposobu codziennego odżywiania, chorób bądź przyjmowanych leków. Dietetyk dopasuje dietę do Twoich indywidualnych potrzeb — nie tylko kaloryczność, ale również rodzaj, biorąc pod uwagę to, co lubisz jeść.

Skorzystanie z pomocy naszego dietetyka oraz zamówienie cateringu dietetycznego pomoże Ci szybciej osiągnąć zamierzony cel. Zaoszczędzisz też czas na rozwijanie swoich pasji lub spotkania z najbliższymi. Nabierzesz zdrowych nawyków żywieniowych i będziesz świadomy, co jesz. Same plusy!

 

Zmień swoje życie na lepsze i bądź aktywny!

Może po zaobserwowaniu u siebie pierwszych efektów będziesz chętna na spontaniczną aktywność fizyczną, aby jeszcze bardziej przyspieszyć proces odchudzania. Podpowiadamy — wybieraj schody zamiast windy, rower zamiast jazdy samochodem! Spróbuj lekkich aktywności, które sprawiają przyjemność — może basen albo długie spacery okażą się dobre w Twoim przypadku i z chęcią znajdziesz na nie czas?

Jesteśmy przekonani, że będąc na takiej diecie, poczujesz się lżej i dostaniesz powera do codziennego działania! Zacznij już dziś!

 

4/5 - (1 vote)
Kod na 5% znajomym dajesz, 5% z ich zamówienia do skarbonki dostajesz! Szczegóły w panelu.