Dieta Paleo

Często paleo nazywany również dietą człowieka pierwotnego.

Brzmi to dość odważnie, ale istotnie filozofia tego systemu żywienia to opiera się na domniemanej diecie naszych przodków z okresu paleolitu. Oczywiście jest tutaj sporo modyfikacji stylu życia, bo warunki życia współczesnych ludzi są diametralnie różne. Problemy mogą pojawiać się przy określaniu co dokładnie jedli nasi przodkowie. Niezwykle trudno jest to zrobić. Wiedzę na ten temat czerpiemy przede wszystkim z analizy skamieniałości lub obserwacji istniejących wciąż kultur pierwotnych. W dużym uproszczeniu chodzi o to, aby wyeliminować z naszej diety pożywienie, którego nasi przodkowie nie mieli w swoim menu. Chodzi tutaj zwłaszcza o produkty przetworzone, do których nasze ciała naturalnie się nie dostosowały. Oczywiście za paleo stoją dziesiątki badań naukowych oraz cała masa ludzi, którzy doświadczyli jej pozytywnych efektów przez całe życie

Co zjemy na diecie paleo?

Paleo opiera się przede wszystkim o wszelkiego rodzaju mięsa (preferowany jest chów pastwiskowy), ryby, jarmuż, szpinak, jabłka, zielone warzywa, owoce morza, grzyby, owoce, jajka, orzechy, pozostałe warzywa i owoce, olej kokosowy wszelkiego rodzaju soki.

Czego nie zjemy będąc na diecie paleo?

Zakazane jest wiele rodzajów żywności. Na diecie nie możemy jeść: zbóż, roślin strączkowych i nabiału, a także produktów przetworzonych. Zdecydowanie możesz liczyć na to, że posiłki w diecie paleo będą zawierały mniej soli i kalorii. Dzięki temu poprawia się funkcjonowanie narządów wewnętrznych i przy zachowaniu aktywnego trybu życia można liczyć na zrzucenie kilku kilogramów. Paleo ma wielu fanów, ponieważ nie limituje ilościowo objętości posiłków. Zmiany dotyczą wyłącznie ich zawartości. W skrócie – jesz tyle ile poprzednio – ale masz szansę schudnąć.

dieta paleo

Przykładowy jadłospis:

  • Sałatka z awokado i kurczakiem, orzechami włoskimi i pomidorkami cherry.
  • Smoothie daktylowe.
  • Łosoś z sosem pomarańczowo – imbirowym z salsą z mango i awokado podany z pomidorkami cherry na rucoli.
  • Fit burger z cukini i indyka, podany z sałatką,  
  • Pieczeń z żurawiną podana z batatami i surówką z ogórka zielonego.
  • Omlet jajeczny ze szpinakiem, pomidorkiem, koperkiem, posypany rukolą. (pokrojony na kwadraty).
  • Krem pomidorowy posypany słonecznikiem.
  • Budyń kokosowy z musem malinowym.
  • Wieprzowina po chińsku z mango na kolorowej papryce smażona.
  • Polędwiczki z suszonymi śliwkami zawijane w boczku podane z roszpunka i pomidorkami.
  • Jaja sadzone podane na roszpunce z awokado i plasterkami ogórka.
  • Sałatka owocowa.
  • Pierś z kurczaka w ziołach podana z warzywami na parze.
  • Plastry batatów z kawałkami kurczaka i pesto bazyliowym ; smoothie proteinowe.
  • Sałatka z burakiem, bakłażanem, cukinią, granatem oraz indykiem.

Uwolnij energię!

W dobrym cateringu dietetycznym nie chodzi wyłącznie o zaspokojenie głodu, ale o dostarczenie organizmowi możliwie największej ilości składników odżywczych.

Nasz pomysł na dietę to połączenie wiedzy i doświadczenia osób z różnych obszarów odpowiadających za rozwój człowieka z najlepszymi naturalnymi produktami, na bazie których powstają posiłki. Dzięki temu mamy pewność, że gotujemy smacznie i co najważniejsze – zdrowo.

Chcesz zadbać o swoje zdrowie? Z naszą dietą to nie będzie problem. Codziennie dowozimy pięć różnych posiłków, które zaspokoją Twoje kubki smakowe. Zmień z nami swoje nawyki żywieniowe!

catering dietetyczny dieta paleo

Dlaczego w paleo nie znajdziemy zbóż?

Wynika to stąd, że w paleolicie, który trwał około 3 miliony lat nie znano zbóż. Pojawiły się dopiero w kolejnej epoce – neolicie, w której dokonała się rewolucja agrarna. Dopiero wtedy zboża zagościły w naszej diecie i są w niej do dziś.

Przed zdecydowaniem się na zamawianie diety paleo, zalecamy zapoznać się jakie są zasady diety. Tę dietę charakteryzuje bardzo duża ilość owoców i warzyw, dzięki którym dostarczamy wystarczającą ilość wartości odżywczych do naszego „życia paleo”.

Paleo to nie tylko dieta

Ta dieta niskowęglanowa to oprócz stylu odżywiania, styl życia. Zmiana sposobu patrzenia na świat wykorzystując do tego wyobrażenia o tym, jak żyli nasi przodkowie w okresie paleolitu. Osoby żyjące w zgodzie z ideą paleo są aktywne fizycznie, zdrowo śpią, zachowują naturalną higienę, czasami stosują oczyszczające głodówki.

Dlaczego warto wybrać dietę paleo?

Szczególnie dlatego, że paleo jest w zgodzie z naszą naturą. To właśnie z niej bierze swój początek i na niej opiera całą filozofię. Bogactwo produktów sprawia, że posiłki są bardzo zróżnicowane i ostatnie co można tej diecie zarzucić to monotonność. Za paleo przemawiają liczne badania naukowe oraz przykłady ludzi, którzy dzięki stosowaniu tej diety pokonali poważne choroby.

Dla kogo dieta paleo?

Dla każdego, kto chce się zdrowo odżywiać i wykluczyć ze swojego jadłospisu produkty, które wpływają niekorzystnie na pracę organizmu. Skontaktuj się z naszym dietetykiem, który pomoże najlepiej wykorzystać dietę paleo.

Chcesz wiedzieć więcej?

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące diety paleo, skontaktuj się z nami – jesteśmy dostępni dla Ciebie pod mailem, telefonem i na Facebooku.

Oprócz naszych diet, możemy zaoferować też detox sokowy, który jest najlepszym sposobem na dobry metabolizm i oczyszczenie organizmu z toksyn. Po kilku dniach poczujesz różnicę jaką daje ta kuracja. Odżywianie organizmu oczywiście nieprzetworzoną żywnością, zawierającą dużo błonnika. Chcesz dowiedzieć się więcej o naszym soku? Przeczytaj o niej więcej w zakładce „dieta sokowa”.

Wspólnie osiągniemy wyznaczone cele!

Wzrost masy mięśniowej

Wzrost masy mięśniowej

Poprawa zdrowia i samopoczucia

Poprawa zdrowia i samopoczucia

Redukcja tkanki tłuszczowej

Redukcja tkanki tłuszczowej

Lepsza kondycja

Lepsza kondycja

0